1.1 Az ER-FA 2000 weboldal üzemeltetését az ER-FA 2000 Faipari Kft. végzi.
1.2 Üzemeltetői adatok:
Cégnév: ER-FA 2000 Faipari Kft.
Székhely: 1022 Budapest, Eszter utca 20. 1. emelet 5.
Telephelyek: 8060 Mór, Asztalos utca 3., 8000 Székesfehérvár, Zámolyi út 022/93 hrsz.
Levelezési cím: 8060 Mór, Asztalos utca 3.
Adószám: 12638152-2-41
Cégjegyzékszám: 01-09-948621, bejegyezte a Fővárosi Bíróság, mint Cégbíróság
Bankszámlaszám (HUF): 10201013-29710564-00000000, K&H Bank
Bankszámlaszám (EUR): 10401017-00005806-00000003, IBAN: HU81, SWIFT: OKHBHUHB
Online elérhetőség: info@erfa.hu
Telefonos elérhetőség: (+36) 22 563 750
Honlap: www.erfa.hu
1.3 Az ER-FA 2000 webáruház ügyfélszolgálata elérhetőségei az alábbiak:
Móri telephelyünk ügyfélszolgálata az alábbi elérhetőségeken várja ügyfeleinket:
Ügyfélszolgálat címe: 8060 Mór, Asztalos utca 3.
Elektronikus elérhetősége: info@erfa.hu
Telefonos elérhetőség: (+36) 22 563 750
Székesfehérvári telephelyünk ügyfélszolgálata az alábbi elérhetőségeken várja ügyfeleinket:
Ügyfélszolgálat címe: 8000 Székesfehérvár, Szent Flórián körút, Zámolyi út sarok.
Elektronikus elérhetősége: info@erfa.hu
Telefonos elérhetőség: (+36) 22 512 001
Kollégáink a fenti telefonszámokon munkaidőben, hétfőtől péntekig, 8 és 17 óra között, szombaton 8 és 12 óra között hívhatóak.
1.4 Az ER-FA 2000 webáruház tárhelyszolgáltatója:
Név: Edis-dev Szolgáltató Kft.
Székhely: 1045 Budapest, Dugonics utca 38. 5. em. 22.
Online elérhetőség: www.edis.hu
2.1 Az ER-FA 2000 bútoralapanyag és bútorkellék webáruházban alapvetően a bútorgyártáshoz, belsőépítészeti kivitelezéshez, építési tevékenységekhez szükséges alapanyagok, laptermékek, bútorkellékek, csiszoló- és tömítőanyagok, szerszámok érhetőek el és vásárolhatóak meg. A webáruházban található termékek képei illusztrációk, tájékoztató jellegűek.
2.2 Az ER-FA 2000 webáruházban számos, a kereskedelmi tevékenységhez, az alapanyagok feldolgozásához, előkészítéséhez, a termékgyártáshoz kapcsolódó szolgáltatás leírása és bemutatása is elérhető. Ezek a szolgáltatások röviden és nem teljeskörűen mutatják be a kínált lehetőségeket. A szolgáltatások részletei, költségei és a szolgáltatás megrendelése céljából az ügyfélszolgálat áll az érdeklődők rendelkezésére.
3.1 Az ER-FA 2000 webshopban megelőző regisztrációt követően és regisztráció nélkül is lehetséges vásárolni, érvényes megrendelést leadni. A vásárláshoz minden esetben meg kell adni a szükséges adatokat, de a vásárlás folyamata regisztráció nélkül is elkezdhető. Minden látogatónak, felhasználónak lehetősége van előzetesen regisztrálni és saját profil létrehozásával megkönnyíteni a vásárlási folyamatot. A regisztrációt követően a vásárlói profil lehetőséget ad a webáruház egyéb kényelmi funkcióinak és szolgáltatásainak az elérésére és igénybevételére is, többek között a későbbi vásárlásoknál nem kell újfent a különböző szükséges adatokat újra begépelni.
3.2 A látogatóknak, vásárlóknak a jobb felső sarokban található Regisztráció linkre kattintva van lehetősége regisztrálni, ahol a következő adatok megadására van kötelezően szükség: vezetéknév, keresztnév, e-mail cím, jelszó. Az adatok megadása mellett a látogatók, vásárlók kiválaszthatják a regisztráció típusát, ami annyit jelent, hogy magánszemélyként vagy cégként szeretne regisztrálni. Itt kerülhet sor a kötelezően elfogadandó Általános Felhasználói Feltételek, Adatvédelmi Elvek, valamint a robotvédelem elfogadására.
A regisztráció elküldése után a rendszer a megadott e-mail címre egy megerősítő e-mailt fog küldeni, amiben található linkre kattintva lehet a felhasználói fiókot, a regisztrációt aktiválni.
3.3 A felhasználó az oldalba való belépés után a jobb felső sarokban található beregisztrált névvel ellátott gombra kattintva éri el felhasználói fiókját, amelyben aztán tetszőlegesen szerkeszthetővé válnak a regisztrációkor megadott regisztrációs adatok, illetve ugyanitt van lehetőség az adatok módosítására, újabb adatok felvételére, a vásárlást és a kiszállítást megkönnyítő adatok felvitelére.
A vásárlói profil modulban lehetséges a belépési jelszó megváltoztatása.
3.4 A felhasználó fiókját és adatait a "Profil/Profil kezelése" modulban a "PROFIL TÖRLÉSE" gombra kattintva lehet kezdeményezni. Ebben az esetben a rendszer adminisztrátorai a törlésre vonatkozó igény beérkezését követően haladéktalanul a vonatkozó adatokat, a felhasználó profiljában található személyes és egyéb adatokat véglegesen és visszavonhatatlanul törölni fogják a webáruház rendszeréből.
A webshop vásárlóinak, a konkrét vásárlásoknak az adatait a Számviteli törvény és Adatvédelmi elveink szerint a törvényben meghatározott ideig őrizzük meg.
3.5 A felhasználó a bejelentkezést követően profiljában további kényelmi szolgáltatásokat tud elérni. A rendeléseim blokkban a felhasználó az eddig megtörtént vásárlások listáját éri, ahol a vásárlás főbb adatait, illetve a rendelés állapotát látja. A számlák menüpontban megtekintheti az összes számláját, dátum szerint szűrhet, számlaszámra kereshet, valamint szűrheti a számla állapotára is, mint például kifizetve, kifizetetlen, illetve lejárt. A számlák letölthetők PDF formátumban. Továbbá ugyanitt érhető el a foglalások, ahol a már megrendelt, de még nem kiszállított, illetve nem átvett termékek találhatók. Árajánlatok funkció is megtalálható a profilon belül, ahol az eddigi árajánlatait láthatja. Végül a kedvenc listák is itt érhetők el, ahol egy helyen láthatja az összes listákát benne a kedvenc termékeivel. A webshop vásárlóinak, a konkrét vásárlásoknak az adatait a Számviteli törvény és Adatvédelmi elveink szerint a törvényben meghatározott ideig őrizzük meg.
4.1 Az ER-FA 2000 webshopban az egyes termék(ek) mellett minden esetben megtalálhatóak a vásárlói döntéshez szükséges alapvető adatok, információk, a termék ára, a műszaki paraméterek és a termék fotója is. A kiválasztott termékek mellett található narancssárga KOSÁRBA gombra kattintva a kiválasztott terméket a webáruház virtuális kosarába lehet helyezni. A kosárba tetszőleges termék helyezhető el.
4.2 A kiválasztott termék(ek) kosárba helyezését követően a kosár tartalma a menüsorban található kosárra, majd a vásárlás gombra kattintva érhető el. Itt módosítható a termékek darabszáma, illetve törölhetőek a kosárban lévő tételek.
4.3 Itt tudja a felhasználó az adott kosár termékeinek megvásárlása folyamatában a kiszállítás módját kiválasztani. A kiszállítás módja kiválasztását követően a kosár összesíti a költségelemeket és egyértelműen jelzi a kiválasztott termékekért és a szállításért fizetendő költséget.
4.4 Egyedi szállítás kiválasztása esetén a megrendelés beérkeztét követően a webáruház üzemeltetője egyedi szállítási ajánlatot küld a vásárlónak. Egyedi szállítás igénye esetén a kiszállítás a felek között külön megkötésre kerülő szállítási szerződés alapján történik.
4.5 Ugyanezen az oldalon tudja a felhasználó kiválasztani a fizetési módot, írhat megjegyzést a megrendeléshez, adhat meg egyedi rendelés azonosítót.
4.6 A szállítási és fizetési mód után a termékek és szállítási költségek áttekinthetők.
4.7 A megrendelés befejezéséhez el kell fogadni az Általános szerződési feltételeket majd rákattintani a Megrendelem gombra.
5.1. Általános rendelkezések
Az Ügyfél köteles a regisztráció során és a későbbiekben is valós és pontos adatokat megadni. Az Ügyfél felelőssége, hogy az általa megadott adatok mindig naprakészek legyenek.
5.2. Téves adatok bejelentése
Amennyiben az Ügyfél úgy véli, hogy a Szolgáltatónak megadott adatai tévesek, haladéktalanul köteles értesíteni a Szolgáltatót. Az értesítést az Ügyfél írásban, e-mailben vagy a Szolgáltató által biztosított ügyfélportálon keresztül teheti meg.
5.3. Korrigálási eljárás
A bejelentést követően a Szolgáltató az alábbi lépések szerint jár el:
Az Ügyfél által benyújtott értesítés feldolgozása.
A téves adatok azonosítása és ellenőrzése.
Az Ügyfél tájékoztatása a bejelentés kézhezvételéről és a korrigálási folyamat megkezdéséről.
A téves adatok javítása a Szolgáltató rendszereiben.
Az Ügyfél értesítése a korrigálás megtörténtéről.
5.4. Az adatok frissítése
Az Ügyfél bármikor jogosult a Szolgáltatónak megadott adatainak frissítésére az profil menüponton keresztül.
5.5. Felelősség
A Szolgáltató nem vállal felelősséget az Ügyfél által megadott téves vagy elavult adatokból eredő károkért, amennyiben az Ügyfél nem tett eleget az adatok pontos és naprakész megadásának kötelezettségének.
6.1 A megrendelt termék(ek) ellenértékének kiegyenlítésére négy lehetőség kínálkozik a webáruházban:
fizetés a helyszínen, Móron, vagy Székesfehérváron készpénzben, vagy bankkártyával
előreutalás banki átutalással
bankkártyás fizetés
kiszállítás esetén utánvéttel történő fizetés
6.2 A webáruház vásárlóinak lehetősége van a megrendelt termékeket személyesen átvenni az alábbi telephelyeken: 8060 Mór, Asztalos u. 3., vagy 8000 Székesfehérvár, Szent Flórián körút, Zámolyi út sarok. Az átvételkor a fizetés történhet készpénzzel vagy bankkártyával, illetve előre is fizethet. Vállalkozások esetében, az adójogi előírások miatt, ez a fizetési mód havonta legfeljebb bruttó 1,5 millió forint értékig vehető igénybe.
6.3 Vevőink a megrendelt termékek árát és az esetleges szállítási költségek ellenértékét banki átutalással, előreutalással is kifizethetik webáruházunk számára. A fizetendő összeget a megrendelést követően kérjük bankszámlaszámunkra, HUF átutalás esetén: 10201013-29710564-00000000, EUR átutalás esetén: 10401017-00005806-00000003, IBAN: HU81, SWIFT: OKHBHUHB; átutalni. Az összeg beérkezését követően az ügyfél vásárláskor kiválasztott beállításainak megfelelően kerülnek a termékek vevőinknek kiszállításra.
Az átutaláshoz szükséges adatokat (megrendelés száma, számlaszám, megrendelt termék adatok) a megrendelés webáruházban történő lezárását követően automatikusan elküldött e-mail visszaigazolás részletesen tartalmazza.
6.4 Utánvéttel történő fizetés esetén a megrendelést követően a házhozszállításkor a futárnak, vagy a kiszállítást végző kollégánknak a termékcsomag átvételét követően helyben kell készpénzben kiegyenlíteni a termék árát. Az utánvételes fizetésnek csak a futárszolgálatnál történő fizetés esetében merül fel költsége, ami bruttó 500 Ft.
Futárral történő utánvétes fizetés igénybevételére csak bruttó 1,5 millió forint vásárlási értékig van lehetőség. Mivel a futárral történő vásárlás is készpénzes fizetéssel történik, ezért vállalkozások vásárlása esetében adójogi előírások miatt csak maximum havi bruttó 1,5 millió forint értékig tudja a webáruház ezt a fizetési módot biztosítani.
6.5 A webáruház vásárlóinak lehetősége van a megrendelt termékek bankkártyás fizetésére a Simple Pay rendszerén keresztül. A Simple Pay biztonságos és gyors fizetési megoldást kínál, amely lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy kényelmesen, online módon egyenlítsék ki rendeléseiket. A bankkártyás fizetés során a vásárlónak meg kell adnia a kártya adatait, amelyeket a Simple Pay rendszer titkosítva kezel. A sikeres tranzakciót követően a vásárló visszaigazolást kap a fizetésről. Kérjük, vegye figyelembe, hogy a bankkártyás fizetés esetén a rendelés összege azonnal levonásra kerül a vásárló számlájáról. Az esetleges visszatérítések a Simple Pay rendszerén keresztül történnek.
6.6 Az Ügyfél tudomásul veszi, hogy a felek eltérő megállapodásának hiányában a Szolgáltató a szerződés megkötését követően késedelem nélkül, de legkésőbb 21 munkanapon belül köteles a vevő rendelkezésére bocsátani a megvásárolt terméket. Amennyiben készlethiány vagy egyéb okból a Szolgáltató 21 munkanapon belül nem tudja leszállítani a megrendelt terméket, erről értesítést küld a fogyasztónak és ezzel egyidejűleg tájékoztatást nyújt a meghosszabbodott szállítási határidőről. Ennek alapján a szállítási határidő 21 munkanapnál hosszabb idő is lehet.
6.7 Az ER-FA 2000 bútoralapanyag és bútorkellék webáruházban házhozszállítás esetén az alábbi kiszállítási módok közül tud választani a vásárló:
kiszállítás futárszolgálattal
kiszállítás az ER-FA 2000 Faipari Kft. által működtetett terítőjárat segítségével
kiszállítás egyedileg megrendelt kiszállítással
bolti átvétel Móron, illetve Székesfehérváron
6.8 A webáruházban megvásárolható termékeinket csak belföldi, magyarországi szállítási címekre tudjuk kiszállítani futárszolgálattal, terítőjárattal, vagy egyedileg megrendelt kiszállítás szolgáltatás igénybevétele esetén.
6.9 Saját gépjárművel történő elszállítás esetén, az ügyfél által megjelölt telephelyünkön az összekészített áru a megbeszélt időpontban átvehető és a vásárló saját, vagy bérelt gépjárművének segítségével szállítható.
6.10. Futárszolgálattal - méretükből, súlyukból adódóan - szállítható termékek megrendelése esetében a megrendelt termékeket a Magyar posta futárszolgálata szállítja ki megrendelőink szállítási címére. A megrendelt termékek kiszállítását/házhoz szállítását az ER-FA 2000 Faipari Kft. megbízásából az MPL Magyar Posta Futárszolgálat. futár cég végzi, amely cég a megrendelést követően a megrendeléskor megadott szállítási címen két alkalommal megpróbálja a kézbesítést teljesíteni.
A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban. Amennyiben ebben időszakban az ügyfél nem tartózkodik otthon, szállítási címként célszerű (amennyiben van rá lehetősége) munkahelyi címet, kontakt telefonszámot megadni (erre a megrendelés folyamatánál, a megjegyzés mezőben nyílik lehetőség). A futárszolgálat kétszeri kézbesítést kísérel meg, az át nem vett csomagok szállítási költségét a megrendelőre terheljük!
Fontos! Kérjük a csomagot kézbesítéskor a futár előtt szíveskedjék megvizsgálni, és esetlegesen a termékeken észlelt sérülés (hiány) esetén kérje jegyzőkönyv felvételét és ne vegye át a csomagot. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt nem áll módunkban elfogadni! A csomagban megtalálja a számlát, a használati útmutatót, a garanciális feltételeket és szerződési feltételeink nyomtatott verzióját, amely tartalmazza az ügylettel kapcsolatos adatokat, információkat.
A szállítást végző futárcég honlapja a https://posta.hu/vallalkozasoknak/logisztikai_szolgaltatasok/mpl_futarszolgalat internetcímen található meg. A futárcég szállítási feltételeit a https://posta.hu/ugyfelszolgalat/aszf weboldalon található vonatkozó Általános szerződési feltételek linkre kattintva éri el és ugyanitt találhatóak az ügyfélszolgálat elérhetőségei is.
6.11. A megrendelt termékek kiszállítására, házhozszállítására a webáruház által működtetett terítőjáratok segítségével is lehetőség van. Az ER-FA 2000 bútoralapanyag és bútorkellék webáruház terítőjárata a két raktár földrajzi környezetében, meghatározott települések esetében, előre meghatározott napokon saját, vagy bérelt teherautóval végzi el a terítőjáratos kiszállítást. Terítőjáratos kiszállítást csak regisztrált, felhasználói profillal rendelkező és a webáruházba aktuálisan belépett a terítőjárat igénybevételére jogosult felhasználóink tudják igénybe venni, ahol a kiszállítás díja a kosárban a terítőjáratos kiszállításnál kerül feltüntetésre. Terítőjáratos kiszállítás esetében a kiszállítás részleteiről az ügyfélszolgálat ad tájékoztatást.
6.12 Bizonyos méretüktől, tömegüktől adódóan futárszolgálattal nem szállítható termékek esetében lehetőség van a termékek kiszállítására egyedi szállítási ajánlatot kérni a webáruház üzemeltetőjétől, amely esetben a kiszállítás a webáruház saját teherautójával, vagy alvállalkozó segítségével történik. Egyedi kiszállítást csak regisztrált, felhasználói profillal rendelkező és a webáruházba aktuálisan belépett felhasználóink tudják igényelni.
Egyedi szállítási igény beérkezése esetén a webáruház üzemeltetője a szállítandó termékek és a szállítási cím függvényében egyedi ajánlatot ad az ügyfél számára. Az ajánlat elfogadását követően külön szállítási szerződés keretében történik meg a kiszállítás.
6.13 Szállítással kapcsolatos kérdések esetén az info@erfa.hu email címen vagy a (+36) 22 / 563 750 telefonszámon a webáruház üzemeltetőjének kollégájához lehet fordulni munkaidőben.
7.1 A vásárlás véglegesítése után a számlát minden esetben elektronikus formában, e-mailben küldjük ki a vásárló által megadott e-mail címre.
7.2 A vásárló köteles a rendelés leadása során helyes és működő e-mail címet megadni, amelyre a számla kiküldésre kerülhet.
7.3 Amennyiben a vásárló nem kapta meg a számlát a vásárlás véglegesítése után 24 órán belül, köteles erről haladéktalanul értesíteni ügyfélszolgálatunkat, hogy a probléma orvosolható legyen.
7.4 A számla elektronikus formátumban való kiküldése jogi szempontból egyenértékű a papíralapú számlával, és megfelel a hatályos jogszabályoknak.
7.5 számla kiküldésével kapcsolatos esetleges problémák esetén cégünk nem vállal felelősséget, amennyiben a vásárló hibás vagy nem működő e-mail címet adott meg.
8.1 A szerződéskötés folyamata
A vásárlás az ER-FA 2000 webáruházban regisztrációval és regisztráció nélkül is lehetséges. A megrendelés leadásával a vásárló elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket. A megrendelésről a rendszer automatikusan visszaigazoló e-mailt küld, amely tartalmazza a megrendelés részleteit. A szerződés a visszaigazolás megérkezésével jön létre.
8.2 Fizetési módok
A webáruházban az alábbi fizetési módok állnak rendelkezésre:
előreutalás banki átutalással
Bankkártyás fizetés (Simplepay)
Kiszállítás esetén utánvéttel történő fizetés
fizetés a helyszínen, Móron, vagy Székesfehérváron készpénzben, vagy bankkártyával
8.3 A webáruház vásárlóinak lehetősége van telephelyeink egyikén - 8060 Mór, Asztalos u. 3., vagy 8000 Székesfehérvár, Szent Flórián körút, Zámolyi út sarok - cím alatt személyesen átvenni a megrendelt terméket, ahol az átvételt követően, vagy előrefizetéssel történik meg a fizetés készpénzzel, vagy bankkártyás fizetéssel. Vállalkozások vásárlása esetében adójogi előírások miatt csak maximum havi bruttó 1,5 millió forint értékig tudja a webáruház ezt a fizetési módot biztosítani.
8.4 Vevőink a megrendelt termékek árát és az esetleges szállítási költségek ellenértékét banki átutalással, előreutalással is kifizethetik webáruházunk számára. A fizetendő összeget a megrendelést követően kérjük bankszámlaszámunkra, HUF átutalás esetén: 10201013-29710564-00000000, EUR átutalás esetén: 10401017-00005806-00000003, IBAN: HU81, SWIFT: OKHBHUHB; átutalni. Az összeg beérkezését követően az ügyfél vásárláskor kiválasztott beállításainak megfelelően kerülnek a termékek vevőinknek kiszállításra. Az átutaláshoz szükséges adatokat (megrendelés száma, számlaszám, megrendelt termék adatok) a megrendelés webáruházban történő lezárását követően automatikusan elküldött e-mail visszaigazolás részletesen tartalmazza.
8.5 Utánvéttel történő fizetés esetén a megrendelést követően a házhozszállításkor a futárnak, vagy a kiszállítást végző kollégánknak a termékcsomag átvételét követően helyben kell készpénzben kiegyenlíteni a termék árát. Az utánvételes fizetésnek csak a futárszolgálatnál történő fizetés esetében merül fel költsége.
Futárral történő utánvétes fizetés igénybevételére csak bruttó 1,5 millió forint vásárlási értékig van lehetőség. Mivel a futárral történő vásárlás is készpénzes fizetéssel történik, ezért vállalkozások vásárlása esetében adójogi előírások miatt csak maximum havi bruttó 1,5 millió forint értékig tudja a webáruház ezt a fizetési módot biztosítani.
8.6 Szállítási feltételek
Az ER-FA 2000 bútoralapanyag és bútorkellék webáruházban házhozszállítás esetén az alábbi kiszállítási módok közül tud választani a vásárló:
MPL futárszolgálat
Egyedi kiszállítás (árajánlat elfogadása után)
Bolti átvétel
Szállítás terítőjárattal (csak azok számára, akiknek ez engedélyezve van)
8.7 Futárszolgálattal - méretükből, súlyukból adódóan - szállítható termékek megrendelése esetében a megrendelt termékeket a Magyar posta futárszolgálata szállítja ki megrendelőink szállítási címére. A megrendelt termékek kiszállítását/házhoz szállítását az ER-FA 2000 Faipari Kft. megbízásából az MPL Magyar Posta Futárszolgálat. futár cég végzi, amely cég a megrendelést követően a megrendeléskor megadott szállítási címen két alkalommal megpróbálja a kézbesítést teljesíteni. A webáruházban megvásárolható termékeinket védő csomagolásban szállítjuk a megrendelőinknek.
Termékcsomagjainkat
0-5 kg között bruttó 2000 forint,
5-20 kg között bruttó 2500 forint, míg a
20-40 kg közötti csomagokra bruttó 5000 forint
szállítási költséget számolunk fel.
A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban. Amennyiben ebben időszakban az ügyfél nem tartózkodik otthon, szállítási címként célszerű (amennyiben van rá lehetősége) munkahelyi címet, kontakt telefonszámot megadni (erre a megrendelés folyamatánál, a megjegyzés mezőben nyílik lehetőség). A futárszolgálat kétszeri kézbesítést kísérel meg, az át nem vett csomagok szállítási költségét a megrendelőre terheljük! Fontos! Kérjük a csomagot kézbesítéskor a futár előtt szíveskedjék megvizsgálni, és esetlegesen a termékeken észlelt sérülés (hiány) esetén kérje jegyzőkönyv felvételét és ne vegye át a csomagot. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt nem áll módunkban elfogadni! A csomagban megtalálja a számlát, a használati útmutatót, a garanciális feltételeket és szerződési feltételeink nyomtatott verzióját, amely tartalmazza az ügylettel kapcsolatos adatokat, információkat. A szállítást végző futárcég honlapja a https://posta.hu/vallalkozasoknak/logisztikai_szolgaltatasok/mpl_futarszolgalat internetcímen található meg. A futárcég szállítási feltételeit a https://posta.hu/ugyfelszolgalat/aszf weboldalon található vonatkozó Általános szerződési feltételek linkre kattintva éri el és ugyanitt találhatóak az ügyfélszolgálat elérhetőségei is.
9.1. Az árak az Eladó munkáját, a csomagolást, Eladó által teljesített házhozszállítás esetén a szállítóeszközről történő lerakodás költségét nem foglalják magukban.
9.2 Az ár kiszámítása az árajánlat megadásának időpontjában aktuális költségek (különösen a beszerzési árak) szerint történik. Amennyiben a költségek a szállítás időpontjáig megváltoznának, úgy a különbözet a Vevőt terheli. Ez a rendelkezés Fogyasztók esetében nem alkalmazandó.
9.3. Ha a szerződéskötés időpontjában az árak nem kerülnek rögzítésre, akkor a szállítás napján (az árlista szerinti) érvényes eladási ár lesz az irányadó. Ez a rendelkezés Fogyasztók esetében nem alkalmazandó
9.4 Eladó abban az esetben vásárol vissza nála vásárolt, nem szavatossági igényérvényesítés körébe tartozó terméket, amennyiben a terméket Eladó a visszavásárlási igény bejelentésekor raktárkészleten tartja, sérülésmentes és bontatlan csomagolású. Eladó fenntartja a jogot arra, hogy indokolás nélkül elutasítsa a nála vásárolt termék visszavásárlását. Eladó a visszavásárlás esetén jogosult a jóváírást, kezelési költségek kiegyenlítése céljából, csökkenteni az elszámolt nettó ár 20%-ával abban az esetben, ha a visszavásárolt terméket a Vevő a vásárlással megegyező kirendeltségre szállítja vissza, és 50%-ával abban az esetben, ha más kirendeltségre történik a visszaszállítás. Eladó nem vásárol vissza olyan terméket, amelyet az Eladó a Vevő egyedi megrendelése alapján, nem raktárkészletről szállított.
10.1 Amennyiben az Ügyfél a termék házhozszállítása, illetve átvétele után el kíván a vásárlástól állni, azt az áru átvételét követő 14 naptári napon belül, indoklás nélkül megteheti. Ennek módjáról a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló, 45/2014. (II.26.) számú kormányrendelet rendelkezik.
10.2 Az Ügyfél az elállás jogát attól a naptól kezdve gyakorolhatja, amikor a megrendelt árut átvette.
Több termék adásvétele esetén, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, akkor az utoljára szolgáltatott termék átvételének napjától; több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak átvétele napjától gyakorolhatja az ügyfél az elállás jogát.
Természetesen az ügyfél a termék megvásárlásától a termék átvétele, kiszállítása előtt is bármikor elállhat, ez irányú szándékát telefonon, e-mailben és írásban jelezheti a szolgáltató, az üzemeltető felé.
10.3 Amennyiben az Ügyfél a vásárlástól el kíván állni, úgy az írásbeli elállási nyilatkozatot elegendő a termék átvételét követő 14 naptári napon belül postán vagy elektronikus levél formájában megküldeni a szolgáltatónak és az elállási jog gyakorlásának napjától számított 14 napon belül köteles visszaküldeni, vagy átadni a terméket is a webáruház számára.
10.4 Az Ügyfél az elállás jogát egyértelmű nyilatkozat formájában vagy az alábbi nyilatkozat-minta felhasználásával gyakorolhatja:
Elállási nyilatkozatminta
Címzett: ER-FA 2000 Faipari Kft., 8060 Mór, Asztalos u. 3., E-mail: info@erfa.hu
Alulírott kijelentem, hogy gyakorlom elállási jogomat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:
[ Itt szükséges a szerződés tárgyául szolgáló termék vagy szolgáltatás megjelölése ]
Szerződéskötés időpontja /termék átvétel időpontja: [ a megfelelő adat megadandó ]
A fogyasztó neve: [ értelemszerűen kitöltendő ]
A fogyasztó címe: [ értelemszerűen kitöltendő ]
A fogyasztó aláírása: [ kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén aláírandó ]
Kelt: [ értelemszerűen kitöltendő ]
10.5 Az ügyfél elállása esetén a szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított 14 napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget.
Ha az ügyfél, a fogyasztó a jelen fejezetben leírtaknak megfelelően eláll a szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve a vállalkozásnak vagy a vállalkozás által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni.
A szolgáltató mindaddig visszatarthatja a szerződéstől való elállásból következően visszafizetendő összeget, amíg a fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
A visszatérítés során a szolgáltató, a webáruház az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha az Ügyfél más fizetési módhoz kifejezetten hozzájárulását adja. A visszatérítés mód alkalmazásából kifolyólag az Ügyfelet semminemű többletköltség nem terheli.
10.6 Elállás esetén a Fogyasztót, az Ügyfelet kizárólag a termék visszaküldésének a közvetlen költsége terheli, kivéve, ha a vállalkozás vállalta e költség viselését.
10.7 Ha a Fogyasztó nem a legkevésbé költséges, szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozást választja, elállás esetén az ebből adódó többletköltséget a vállalkozás nem köteles megtéríteni.
10.8 A fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel. A vállalkozás követelheti a fenti használatot meghaladó használatból adódó és a termék nem rendeltetésszerű használatából eredő kárai megtérítését.
10.9.1 A fogyasztó, az ügyfél nem gyakorolhatja elállási jogát webáruházunkban az alábbi esetekben:
a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
b) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
c) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
10.9.2. Eladó abban az esetben vásárol vissza nála vásárolt, nem szavatossági igényérvényesítés körébe tartozó terméket, amennyiben a terméket Eladó a visszavásárlási igény bejelentésekor raktárkészleten tartja, sérülésmentes és bontatlan csomagolású. Eladó fenntartja a jogot arra, hogy indokolás nélkül elutasítsa a nála vásárolt termék visszavásárlását abban az esetben, ha a 10.9.1. pontban írt feltételek fennállnak. Eladó a visszavásárlás esetén jogosult a jóváírást, kezelési költségek kiegyenlítése céljából, csökkenteni az elszámolt nettó ár 20%-ával abban az esetben, ha a visszavásárolt terméket a Vevő a vásárlással megegyező kirendeltségre szállítja vissza.
11.1. Kötelező jótállás
11.1.1. A Szolgáltatót termékeire vonatkozóan a Polgári törvénykönyv és a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján jótállási kötelezettség terheli, amely azt jelenti, hogy a jótállás időtartama alatt a felelősség alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett, azaz a termék nem rendeltetésszerű használatára vezethető vissza.
11.1.2. A jótállás időtartama (a jótállási idő) a tényleges teljesítéssel, tehát a terméknek az Ügyfél részére történő átadásával, vagy ha az üzembe helyezést a Szolgáltató vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napja. Tartós fogyasztási cikknek minősülnek az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Kormányrendelet mellékletében felsorolt termékek, melyekre a jogszabály egy éves kötelező jótállási időtartalmat ír elő. A rendelet (tárgyi) hatálya csakis az új, Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében értékesített és a rendelet mellékletében felsorolt termékekre vonatkozik.
Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék Ügyfél részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát
szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést a Szolgáltató, vagy annak megbízottja végezte el, illetve ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza)
rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása,
helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás,
elemi kár, természeti csapás okozta.
Jótállás keretébe tartozó hiba esetén az Ügyfél:
elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Szolgáltatónak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a termék hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével az Ügyfélnek okozott érdeksérelmet.
ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a Fogyasztó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha az Ügyfélnek a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, az Ügyfél – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Szolgáltató költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
Ha az Ügyfél a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a Szolgáltató köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és az Ügyfél által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, az Ügyfél érdekeit kímélve kell elvégezni. A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.
Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt az Ügyfél a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni. A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.
11.1.3. A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik.
11.1.4. A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
11.1.5. Az Ügyfelet azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Ezen korlátozásoktól függetlenül az Ügyfelet a jótállásból fakadó jogok a 7.1.1 és a 7.1.2 pontokban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.
11.1.6. A jótállás nem érinti az Ügyfél jogszabályból eredő – így különösen kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését.
11.1.7. Ha a felek között jogvita alakul ki, melyet békés úton rendezni nem tudnak, az Ügyfél Békéltető testületi eljárást kezdeményezhet, a 9.2. pontban feltüntettettek alapján.
11.2. Önkéntes jótállás
11.2.1. Szolgáltató az általa értékesített termékekre vonatkozóan a Weboldalon, a Termék ismertetőjében megjelölt időtartamú jótállást (garancia) vállal, amely a kormányrendelet szerinti időtartamnál hosszabb is lehet. Szolgáltató az egyes termékekre vonatkozó jótállás időtartamát legkésőbb a termék Ügyfél általi átvételekor adott garanciajegyen (jótállási jegyen) szereplő adatok útján közli. Jelen pontban meghatározott Önkéntes jótállás kizárólag a Szolgáltató és a Polgári törvénykönyvben meghatározott fogyasztók között kötött szerződésekre vonatkozik.
12.1 Kellékszavatosság
12.1.1. Az Ügyfél a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés esetén az Ügyfél az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait az Ügyfél érvényesíteni már nem tudja.
12.1.2. Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.
12.1.3. Az Ügyfél – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ügyfél által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést az Ügyfél nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére az Ügyfél is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
12.1.4. Az Ügyfél a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.
12.1.5. Az Ügyfél köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni a Szolgáltatóval.
12.1.6. Az Ügyfél közvetlenül a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
12.1.7. A szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha az Ügyfél igazolja, hogy a terméket a Szolgáltatótól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben a Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a az Ügyfél részére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben a Szolgáltató bizonyítani tudja, hogy a hiba oka az Ügyfélnek felróható okból keletkezett, nem köteles az Ügyfél által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már az Ügyfél köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
12.1.8. Ha az Ügyfél a szavatossági igényét a terméktől - a megjelölt hiba szempontjából - elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.
12.2. Termékszavatosság
12.2.1. A termék (ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak minősülő Ügyfél – választása szerint – az 7.1. pontban meghatározott kellékszavatossági jogot vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
12.2.2. Az Ügyfelet azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét az Ügyfél a gyártóval szemben érvényesítheti.
12.2.3. Termékszavatossági igényként az Ügyfél kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén az Ügyfélnek kell bizonyítania.
12.2.4. Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
12.2.5. Termékszavatossági igényét az Ügyfél a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. Az Ügyfél a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.
12.2.6. Az Ügyfél termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja.
12.2.7. A Ptk. értelmében gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója.
12.2.8. A gyártó, forgalmazó kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
12.2.9. A gyártónak, forgalmazónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
13.1. A teljesítés lehetetlenülése esetén a szerződés megszűnik. A teljesítés lehetetlenné válásáról tudomást szerző fél késedelem nélkül köteles erről a másik felet értesíteni. Az értesítés elmulasztásából eredő kárt a mulasztó fél köteles megtéríteni.
13.1.1. Ha a teljesítés lehetetlenné válásáért egyik fél sem felelős, a szerződés megszűnésének időpontját megelőzően nyújtott szolgáltatás pénzbeni ellenértékét meg kell téríteni. Ha a már teljesített pénzbeni szolgáltatásnak megfelelő ellenszolgáltatást a másik fél nem teljesítette, a pénzbeni szolgáltatás a nem teljesített szolgáltatásarányában visszajár.
13.1.2. Ha a teljesítés lehetetlenné válásáért az egyik fél felelős, a másik fél szabadul a szerződésből eredő teljesítési kötelezettsége alól, és a szerződésszegéssel okozott kárának megtérítését követelheti.
13.1.3. Ha a teljesítés lehetetlenné válásáért mindkét fél felelős, a szerződés megszűnik, és a felek a lehetetlenné válásból eredő kárukat a közrehatás arányában követelhetik egymástól.
14.1 Az Ügyfél panaszával első sorban a Szolgáltatóhoz kell, hogy forduljon. Panaszait írásban az alábbi címekre küldött levélben/e-mailben, szóban pedig az alábbi telefonszámon teheti meg.
levélben: 8060 Mór, Asztalos u. 3.
e-mailben: info@erfa.hu
telefonon: (+36) 22 563 750
munkanapon 8-17 óra között.
Panaszainak elintézéséhez szükséges, hogy közölje a kérdéses megrendelésben feltüntetett minden adatot, beleértve a megrendelés visszaigazolt kódszámát, hogy azonosítani tudjuk a panasszal érintett teljesítést.
A telefonon érkező panaszokat azonnal megvizsgáljuk és tájékoztatjuk álláspontunkról a panaszost, illetve lehetőség szerint orvosoljuk a panaszt. Ha a vevő nem ért egyet a szóbeli panaszára kapott válasszal, írásban meg kell küldenie részünkre a panaszát. Ebben az esetben az alábbiak szerint, az írásbeli panaszokra vonatkozó rendelkezések szerint járunk el.
Az írásbeli panaszokat 5 munkanapon belül megvizsgáljuk és megválaszoljuk. Válaszunkat indokoljuk. Amennyiben válaszunkkal nem ért egyet, úgy felügyeleti szervünkhöz fordulhat panaszával.
14.2 Amennyiben a Szolgáltató és az Ügyfél között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva az Ügyfél számára:
a.) Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben Ügyfél fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról.
2017. január 1-jétől alapvetően átalakult a fogyasztóvédelem intézményi rendszere. Megszűnt a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság, ezzel egyidejűleg a fogyasztói bejelentések kezelése első fokon járási szintre került. Ennek értelmében fogyasztók a lakóhelyük szerinti járási hivatalokhoz fordulhatnak fogyasztóvédelmi bejelentéseikkel.
Az illetékes hivatal elérhetőségeit az alábbi linken érhetik el: http://jarasinfo.gov.hu/
b.) Békéltető testület igénybe vétele. A szolgáltatások minőségével, biztonságosságával és a megfelelőségi szabályok alkalmazásával, valamint a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából az Ügyfél eljárást kezdeményezhet a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testületnél illetve fordulhat a Szolgáltató székhelye szerint illetékes szakmai kamara mellett működő békéltető testülethez. Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.
A Szolgáltató köteles a Békéltető testületi eljárásokban részt venni. Jelen pont vonatkozásában együttműködésnek minősül a válaszirat küldése is.
Budapesti Békéltető Testület elérhetőségei:
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Telefon: 06-1-488-2131
Fax: 06-1-488-2186
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
Web: http://bekeltet.hu/
c.) Online adásvételi szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén a fogyasztók az online vásárláshoz kapcsolódó, határon átnyúló jogvitáikat elektronikusan rendezni tudják a https://webgate.acceptance.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show linken elérhető online platformon keresztül beadott elektronikus panasz útján.
Ehhez nem kell mást tenni, minthogy a fenti linken elérhető online platformon a fogyasztó beregisztrál, kitölt egy kérelmet hiánytalanul, majd elektronikusan beküldi a Békéltető Testület részére a platformon keresztül.
Magyarországon a Budapesti Békéltető Testület (BBT) jogosult eljárni az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekhez kapcsolódó határon átnyúló fogyasztó és kereskedő közötti jogvitákban.
d.) Bírósági eljárás. Az Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 1952. évi III. rendelkezései szerint.
14.3 Tájékoztatjuk ügyfeleinek, hogy a panaszügyintézéssel kapcsolatos levelezés, dokumentációt 5 évig megőrizzük.
15.1. A weboldal egésze és minden eleme szerzői jogvédelem alatt áll. A weboldal és a weboldalon elérhető tartalom, szerzői mű, illetve más szellemi alkotás - grafikai megoldás, grafika, honlap szerkezete, a honlapon elérhető információ, adatfeldolgozási elv, stb. - szerzői jogi jogosultja, vagy a feljogosított felhasználója a Szolgáltató.
15.2. A weboldalt alkotó és a weboldalon elérhető szerzői jog által védett szellemi alkotások a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen formában nem használhatók fel, nem hasznosíthatók, sokszorosíthatóak vagy tárolhatóak.
15.3 Abban az esetben, ha az ER-FA 2000 webáruházban található tartalom, vagy a tartalom bizonyos eleme, illetve az oldalról hivatkozásokon keresztül elérhető tartalmak valószínűsíthetően a szerzői jog előírásaiba ütköznek, kérjük, vegye fel a kapcsolatot munkatársainkkal az ügyfélszolgálaton!
A jelzett tartalom megvizsgálását követően haladéktalanul eltávolítjuk a sértő tartalmat illetve lekapcsoljuk a sértő tartalomra mutató linkeket.
16.1 Az ER-FA 2000 weboldal és webáruház igénybevétele feltételezi a böngésző részéről az internet technikai és műszaki korlátainak ismeretét és a technológiával együtt járó hibalehetőségek elfogadását.
16.2 A szolgáltató nem felelős semmilyen kárért, amely az ER-FA 2000 webáruházhoz való csatlakozás miatt következett be. A látogató felelőssége felmérni, hogy hogyan védheti meg a számítógépén tárolt adatait a behatolóktól. Egyedül a látogató felelős az ER-FA 2000 weboldalhoz való kapcsolódásáért és az ER-FA 2000 weboldalon történő bárminemű tevékenységéért. Az üzemeltető nem vonható felelősségre vis maior esetén. Vis maiornak kell tekinteni különösen az internetes hálózatban bekövetkezett olyan hibákat, amelyek megakadályozzák a weboldal akadálytalan működését és a weboldalon történő szolgáltatások igénybevételét, továbbá, ha a működési hibával összefüggésben az Interneten küldött és fogadott adat elveszik. A Szolgáltató nem felelős semmilyen kárért, amely a weboldalhoz való csatlakozás miatt következett be.
16.3 Abban az esetben, ha a látogató bármilyen formában megsérti a jelen Általános Szerződési Feltételekben foglalt szabályokat, akkor az üzemeltető szabadon érvénytelennek nyilváníthatja a vevő megrendelését, törölheti profilját és visszautasíthatja vásárlási szándékát.
16.4 A ER-FA 2000 weboldal és webáruház ezúton tájékoztatja felhasználóit, vásárlóit, hogy adataikat az esetlegesen létrejött szolgáltatói szerződés teljesítése és a szerződés feltételeinek későbbi bizonyítása érdekében tárolja. Adataikat harmadik félnek nem adja át, kivéve, ha a szerződés teljesítésekor harmadik fél az ER-FA 2000 weboldal alvállalkozójaként közreműködik. Az alvállalkozók a weboldal által átadott személyes adatokat az igénybe vett szolgáltatás zökkenőmentes lebonyolíthatóságán és annak későbbi bizonyíthatóságán túl semmilyen módon nem jogosultak megőrizni, felhasználni, illetve további jogi, vagy természetes személyeknek átadni. Az adatok kezelésekor a mindenkor hatályos Adatvédelmi Törvénynek, a weboldal Adatvédelmi elveinek megfelelően jár el weboldal üzemeltetője.
16.5 A Szolgáltató bármikor jogosult jelen ÁSZF feltételeit egyoldalúan módosítani. Az esetleges módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba.
2024. 08. 15.